vrijdag 30 mei 2014

Toen werden het er steeds meer....

Mijn koppeltje vond elkaar wel erg lief! O jee, en nu? 
Via een blog op internet ben ik in contact gekomen met een kanariekweker uit Tilburg. Hij heeft mij verder geadviseerd dat ik dus een nest moest regelen en alles wat daarbij kwam kijken. 
Er werd mij wel op het blog verteld dat dit nest waarschijnlijk zou mislukken, de vogels waren ten slotte nog maar 8 en 9 maanden oud.

Toen ik het nest in de kooi had gehangen, werd er eerst heel apart naar gekeken. Na een paar dagen begon de bouw. Wat een leuk gezicht! Kan er wel uren naar kijken. Van het een kwam het ander, en ja hoor, er kwamen 3 prachtige eitjes in het nest te liggen. Pukkie zat trots op het nest, Mukkie voerde haar goed en paste op de eitjes als zij er even vanaf was. 
Na 13 dagen ongeduldig wachten, kwam de eerste uit. Wow wat een lelijk wormpje haha. Er volgde er al gauw nog 2. Wat waren ze trots! Er werd druk gevoerd en voor de kleintjes gezorgd, die al gauw uitgroeide tot 3 prachtige kanaries.
"Blondie". Ik heb heel lang gedacht dat het een pop was, maar het werd een stoere vent hihi.

"Bontkraagje", kwam het laatste het nest uit, maar werd de brutaalste man van de kooi. 

"Witvleugeltje". De jongste van de 3, een heel mooi popje, lijkt qua karakter erg op haar moeder.

Ja en nu? Waar laat je ze? 
Er kwam weer een nestje, ditmaal met 4 eitjes. Toen heb ik nog een voliere besteld, deze kwam helaas wat laat binnen. Er waren toen al 3 eitjes uitgekomen. Ik heb in mijn onwetendheid de boel verhuisd, en waar ik voor vreesde gebeurde. Mijn man ging het nest slopen en de pop bleef er vanaf. Na een paar uur heb ik de jongen uit hun lijden moeten verlossen, zelf helemaal teleurgesteld in deze fout. Maar hier kan ik alleen maar van leren, volgende keer niet meer doen zeiden wij tegen elkaar.

In de nieuwe voliere kwam weer een nestje, 3 nesten kon goed werd er gezegd op het blog. Weer 4 eitjes, en ja hoor, 4 prachtige wormpjes! Ik kon er uren naar kijken, hoe ze gevoerd werden, hoe er voor gezorgd werd en hoe ze opgroeiden. Dit ging erg goed, ik heb er ook voor gezorgd dat alle 7 jongen een goed tehuis kregen en heb ook nog foto’s en filmpjes van de nieuwe eigenaren mogen ontvangen.

De oudste "Senior". Een mooie man, met een erg symmetrische tekening.

"Sneeuwbal". Een stoere man die al erg goed kon zingen na 3-4 maanden. De enige waar ik echt spijt van heb dat ik hem verkocht heb. Hij lijkt bijna een kopie van zijn vader.
 "Witveertje". Een prachtig mooie man met een witte veer in de staart. 
 "Ukkie". De jongste van de 4 en de enige pop. Zij werd slecht gevoerd toen mama uit de kooi gehaald was in verband met plukken van de veren. Met alle risico's van dien hebben we haar terug gezet bij haar moeder. Ze werd vol gestampt met voer, dusdanig veel dat het haar snaveltje weer uitliep. Er kon echt niets meer bij!

Al met al een prachtig koppel met prachtige kinderen in 2013. Kon al niet meer wachten tot dit jaar, om te zien wat er voor kids uit zouden komen. Maar dat liep eventjes anders.. Later daar meer over....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten