dinsdag 22 juli 2014

Plantje

Op Facebook las ik dat iemand een bloempot met aarde gevuld had, en daar zaad en onkruidzaad in gezaaid had. Laagje aarde erover en het groeide erg snel uit tot plantjes. 
Dit werd 1x per maand in de volière gezet, de vogels waren er dol op!

Ik heb toen nagevraagd welk zaad hij gebruikte, en dit was gewoon vogelzaad. Hmm dacht ik, zou dat echt zo snel uitgroeien tot een volle bloempot met plantjes?
We hebben snel een potje gepakt, gevuld met aarde en hier wat kanariezaad in gestrooid wat over was na de schoonmaak van de kooien. Weer een laagje aarde eroverheen, en een drupje water erbij.

En ja hoor! Opeens kwamen er sprietjes tevoorschijn!
Deze foto is van 14 juli. 2 Dagen later was het al een stuk groter gegroeid!
16 juli

17 juli: ook na 1 dag was het verschil duidelijk zichtbaar
Vandaag, 22 juli.
De vogeltjes hebben er vandaag lekker van kunnen knabbelen. Ieder hebben ze een halve spriet gekregen om te kijken hoe ze het vonden. Ik heb er niets meer van terug gevonden. Dit houden we er dus in als extraatje voor de vogeltjes. Zij zijn er blij mee, dat maakt mij ook een blij mens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten