zondag 5 oktober 2014

De weg naar de tentoonstelling, deel 1

Je besluit als kweker mee te doen aan een tentoonstelling. 
En dan?

In een boek had ik al gelezen dat ik mijn vogels moet gaan trainen, welke kooien ik nodig had en hoe dat verder in zijn werk gaat.

Maar ja, waar haal je die zangkooien vandaan? En welke zijn de goede? Er zijn meerdere soorten...

Na wat heen en weer gemail en informatie opvragen en zoeken kwam ik bij de juiste winkel uit die de goede zangkooien had. 
3 dagen na het bestellen had ik ze binnen. 
Wow wat zijn ze klein! Maar wel erg leuk, mijn eigen eerste echte zangkooien!
6 stuks, om mee te beginnen. Even uittesten hoe dat allemaal gaat, wie weet dat ik volgend jaar dan met meer vogels mee kan doen.
Om ze te vervoeren had ik ook een echte transportkoffer nodig. Maar die zijn best prijzig, dus gaf iemand mij het advies om deze zelf te maken. Dat zou een stuk goedkoper zijn. 
Ook kan ik dan koffers maken waar ze per 3 in gaan, omdat ik mijn vogels als enkelingen in ga sturen. De normale koffers zijn per 4, werd mij verteld. 

Dus ik heb mijn vader heel lief aangekeken, hij is wat dat betreft veel handiger dan dat ik ben.
Na een paar dagen denkwerk, hout shoppen en zagen en spijkertjes slaan, mag het resultaat er zeker zijn! 
Ik heb nu 2 hele mooie transportkoffers om trots op te zijn!



Spannend! De volgende stap gaat de selectie van de vogels zijn. Daar ga ik snel mee aan de slag. In het volgende bericht zal ik hierover schrijven.

1 opmerking:

  1. Hello. Very nice done your website. Congratulations.

    In fact I was looking for a 'zangkooigjes' suplier in internet and via google I was directed to your website.
    By the way do you still remember the shop where did you buy these small wooden cages ?

    Regards

    BeantwoordenVerwijderen