zondag 24 mei 2015

Het verloop van de kweek

In mijn vorige bericht schreef ik dat de kweek niet verliep zoals ik verwacht had.
Mijn vogeltjes werden getroffen door bloedluis, zwarte luis, coccidiose, vedermijt etc.

Met de kampioen, Theo, is het helaas niet meer goed gekomen. Op een ochtend werd ik wakker en zat hij op de bodem heel snel te ademen. Nadat ik ontbeten had ging ik nog een keer kijken en lag hij dood in zijn kooitje. Helaas, maar zoals het ging was ook geen doen..

De luis is zover we kunnen zien niet meer teruggekomen.Wel hebben we besloten de vogelruimte te veranderen. De houten kast waar de kooien instonden, hebben we uit elkaar gehaald en in de tuin gezet. Die komt niet meer binnen!
Hoe het gaat worden zal ik een andere keer laten zien :)

Met de vogels gaat het verder goed. In totaal heb ik dit jaar toch nog 23 jongen gekweekt waar het super mee gaat. Hier zitten er nog 9 van in het nest.

Een paar foto's van de laatste jongen:



Ik ben naast enthousiast kweker ook Jeugd coördinator van de vogelvereniging EVKV Leidschendam-Voorburg. Onze vereniging heeft sindskort een facebookgroep! Ga maar snel kijken, dan wordt u op de hoogte gehouden van onze activiteiten. Ook op de website kunt u een hoop informatie vinden over onze actieve vereniging!

https://www.facebook.com/groups/1725529651006746/
http://evkv-de-kanarievogel.webnode.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten